Place & property branding för nyproduktion av bostadsrätter och radhus i centrala Gustavsberg i regi av Franka Bostad, en bostadsutvecklare i framkant med fokus på smarta bostäder.
Platsen där huskropparna ska uppföras är idag ett asfalterat tak till ett parkeringshus. Hur får vi intressenter att se förbi betong och asfalt och visualisera det nya bostadsområdet?
För att blivande spekulanter ska visualisera en grön oas och se framför sig den gröna idyll som skulle bli det färdiga projektet valde vi projektnamnet Trädgården och tog fram ett grafiskt manér med influenser från Lena Andersons Maja och Linneaböcker. Att platsen idag var rå och trist var inget vi kunde blunda för, men vi ville få målgruppen att följa med på resan, från asfalt till ett idylliskt trädgårdskvarter.
Eftersom det vid projektets start också saknades godkända renderingar och bilder på hur det färdiga området skulle se ut gjorde illustrationsmanéret att vi direkt kunde börja med place branding och property branding för området. Vi kunde via kampanjer i sociala medier börja bygga varumärkeskännedom och nyfikenhet för det kommande bostadsområdet.
”Snart förvandlas en bit bortglömd asfalt till ett idylliskt trädgårdskvarter.”
”Typsnittet, färgerna och illustrationerna förmedlar verkligen budskapet och jag tycker det är riktig bra fingertoppskänsla.”
Anna Rust Carlsson, Fastighetsmäklare
Vi på Wonderfour har många års erfarenhet av att arbeta med och för både mäklar-, arkitekt- och fastighetsbranschen. Property branding, place branding, digitala tjänster och lösningar. Läs mer om hur vi arbetar med kommunikation & marknadsföring för fastighetsbranschen här.
Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study
—