— a Digital First Agency for
Let's Talk!
Wonderfour

CASE

Ridsport

Bransch

Tidningar & Magasin

Omfattning

Strategi + Design + Utveckling

Ridsport är en hästtidning med anor och med en stor och kunnig läsekrets.

WonderFour har i många år varit Ridsports digitala byrå. Tillsammans har vi tagit fram en fullständig digital plattform, marknadsfört Ridsport digitalt och fungerat som konsulter och bollplank i alla digitala frågor för redaktionen.

Migrering extra allt

Att föra över det befintliga innehållet till den nya plattformen blev en riktig utmaning. Databasen som migrerades innehöll över 25.000 artiklar och ”vägde” nästan 8 gb. Henrik Sundberg, senior utvecklare på Wonderfour, tvingades verkligen sätta sig in i innehållet och strukturen i den gamla lösningen för att på smidigaste sätt kunna lyfta över materialet till WordPress. Resultatet blev vid lanseringstillfället en bibehållen besöksstatistik, opåverkade annonsintäkter och besökare som inte behöver se ”Sidan hittades inte”-sidor.

Ridsport, nu 33% snabbare

Den nya tidningenridsport.se har fått en helt ny look utåt. Men även om designen är helt ny och äntligen verkligt mobilanpassad är kanske den största förändringen de verktyg Ridsports stora redaktion nu har för att hantera sitt innehåll. Nya pufftyper, hantering av nyhetsflöde, möjlighet att klistra material, sömlösa mallar för att presentera olika typer av innehåll, tillgång till bildspel, faktarutor, exakt placering  … Och fler funktioner är på gång.

Samtidigt som så mycket ny funktionalitet tillkommit och mängden innehåll som presenteras på varje sida mångdubblats – särskilt vad gäller bildstorlek – så har vi på Wonderfour lyckats få ned laddningstiden med i snitt 33%. Och arbetet med PageSpeed fortsätter.

Över all förväntan i sociala medier

Parallellt med arbetet att utveckla Ridsports webbsatsning har Wonderfour också haft uppdraget att hjälpa Ridsport med deras sociala kanaler. När vi påbörjade arbetet hade Ridsport reda en trogen skara följare på Facebook och Instagram, men ingen tydlig strategi för hur det dagliga arbetet skulle ske. Vi skapade en aktivitets- och contentkalender och försåg Ridsport med mallar för hur de kunde publicera olika typer av inlägg. Vi drev också på i arbetet med att göra Instagram Stories till en central del av den dagliga kommunikationen med målgruppen, och en viktig del i att driva trafik till webbplatsen via ”swipe-vänliga” stories.

Like it? Lets Talk!

Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study Next Case Study

Case
DSCR
Hudvård som religion

Söker du en digitalbyrå
med design thinking? agilt dna? teknisk spets?

Då kan du sluta leta nu. Kontakta Lena Fischer, Head of New Business hos oss på digitalbyrån Wonderfour i Stockholm.

lena@wonderfour.se

+46 70 710 83 43

Bli kontaktad

Tack!

Vi kommer höra av oss till er så snart vi kan.
👍
hej!
Jag godkänner att ni sparar mina kontaktuppgifter.

Offert. Praktik. Samarbete. Spännande nytt projekt?

Let's Connect