Det internationella företaget Stora Enso önskade ta marknadsandelar för sin produktkategori stallpellets. Wonderfour fick förtroendet att vara delaktiga på resan. Med sociala medier, organiskt och paid, påbörjades ett långsiktigt och löpande arbete.
Social / Content / Digital marknadsföring
Strategi / Content / Community management
Stora Enso
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. För att nå fler kunder och ta större del av den svenska marknaden för stall- och värmepellets har Wonderfour tillsammans med Stora Enso startat upp deras närvaro på sociala medier.
Inledningsvis tog vi fram säsongsbaserat bildmaterial att arbeta med och satte upp en strategi samt idéer på innehåll som skulle kommuniceras. Stora Ensos hållbara och miljövänliga profil är en genomgående röd tråd.
Influencersamarbeten har varit en viktig ingrediens för ökad räckvidd och för att bygga förtroende men genererar även content till de egna kanalerna.
Något som detta projekt visat tydligt är hur Facebook och Instagram fungerar som en lättillgänglig kundtjänst under övervägandet av en produkt. Stora Enso har genom sociala medierna haft möjlighet att vara delaktig under kundresan i större utsträckning än tidigare.
Projektet har även innefattat annonsering i sociala kanaler där vi tagit fram kampanjmaterial, satt upp målgruper och A/B-testat kampanjer.
Wonderfour har genom samarbetet gett Stora Enso en mix av strategi, kreativitet och produktion i arbetet med sociala medier.
Vill du veta hur vi på digitalbyrån Wonderfour kan stärka er affär, er organisation eller ert varumärke med sociala medier? Kontakta Lena Fischer, Head of New Business, på lena@wonderfour.se / 070 710 83 43. 👩🏻💻
Social / Content / Digital marknadsföring
Strategi / Content / Community management
Instagram / Facebook
Stora Enso