Case

#Grönt

  • Webbtidning
  • Strategi/Design/Teknik
  • Plattform: WordPress
  • Kund: Miljöpartiet
  • gront.mp.se

#GRÖNT är Miljöpartiet de grönas digitala edition av medlemstidningen Grönt. Här hittar du artiklar, krönikor och debatt vars innehåll har anknytning till frågor som har betydelse för den gröna rörelsen. Med webbplatsen vill Miljöpartiet lyfta fram gröna idéer, framsteg och människors engagemang. #GRÖNT ska också vara ett forum för den gröna rörelsens idédebatt.

Wonderfour fick förtroendet att ta fram den nya digitala edition av tidningen Grönt. Vi fick i uppdrag att skapa ett tidseffektivt och användarvänligt administrationsgränssnitt lika väl som en användarvänlig och inspirerande tidning och plattform för debatt.

Vår lösning blev att ge den digitala editionen namnet #Grönt – att mer bli en publiceringsplattform för innehåll som sedan kan delas i sociala medier än en webbplats att besöka dagligen/veckovis. Vi valde att tona ner avsändaren Miljöpartiet till förmån för en allmän ”grön” inställning till innehållet. Istället för en traditionell navigering fick heta taggar bli det primära sättet att navigera webbplatsen. En annorlunda approach för en medlemstidning.

Grönt Wonderfour webbyrå

Söker du en digitalbyrå som tänker redaktionellt?

Då kan du sluta leta nu.

Kontakta vår vd & projektledare Lena på

lena@wonderfour.se +46 70 710 83 43

Så arbetar vi
Tio års samarbete talar sitt tydliga språk, vi är helt trygga med att Wonderfour levererar över förväntan vid varje Stockholm MediaWeek
- Staffan Slörner, vd, Sveriges Mediebyråer
Hej! Har du frågor? Vill du att jag kontaktar dig?
Lena Fischer, vd
X
Tack!
Jag hör av mig så snart jag kan.
Hoppsan, det där funkade inte. Men du kan höra av dig till mig på lena@wonderfour.se istället.