Wonderfour

Insikt_ 2020.03.16

Smartare publicering på Instagram med Later

Publiceringsverktygen för sociala medier är många och samtliga har självklart olika för- och nackdelar. För en tid sedan lanserades även Facebooks egna verktyg Creator Studio i ett försök att erövra marknaden. Social media-managers jublade vid nyheten men än så länge har verktyget inte slagit ut resterande. Vi ger er fem fördelar med verktyget Later.

1. Schemalagd publicering, obviously

Trött på att komma ihåg att publicera vid rätt tillfälle? Genom auto-publicering kan du fokusera på att producera bra content i stället för att lägga tid och energi på själva publiceringen. Använder du gärna radbryt kan du andas ut, de hänger med.

Later sociala medier publicering

2. Gratis räcker långt

Är du småföretagare eller arbetar med mindre konton kommer du långt med gratisversionen vilket självklart inte är fel. Planera i förväg genom en contentkalender och samla allt bildmaterial i verktyget utan att spendera en enda krona.

3. Komponera Instagram-flödet precis som du vill ha det

Ett visuellt verktyg ger en förhandsvisning av flödet med planerad ordning för publicering. Genom verktyget är det smidigt att möblera om planerade inlägg för att skapa det bästa av intryck, vilket vi tycker väger tungt.

Later sociala medier publicering

4. Samlad statistik

Eftersom det sedan länge inte räcker eller är lika relevant att räkna likes vill du självklart ha så mycket statistik som möjligt samlad på ett och samma ställe. Arbetar du kontinuerligt med Later för flera kanaler har du förmodligen valt en betalversion som då ger dig överblick över statistik för samtliga sociala medier du kommunicerar i.

5. Driver du e-handel och använder Instagram shopping?

Det är dessvärre inte möjligt att auto-publicera med dessa taggar. Men lösningen på det är mobil-notifikationer vid planerat publiceringstillfälle. Du behöver alltså bara ha telefonen tillgänglig. Bildmaterial och captions skickas direkt och det du behöver göra är att manuellt tagga produkterna för att sedan trycka på publicera. Smidigt!

Är du övertygad eller låter det fortfarande som för mycket hassle?
Låt i så fall oss göra jobbet åt dig. Vi lovar att det kommer bli
wonderfour!

Kontakta Lena Fischer, Head of New Business hos oss på digitalbyrån Wonderfour i Stockholm. lena@wonderfour.se / 070-710 83 43. Don´t be a stranger!

Till er tjänst
Är vi rätt digital byrå för er? Kontakta Lena Fischer, Head of New Business, så tar vi reda på det.

+46 70 710 83 43
lena@wonderfour.se
Digitala insikter
Tankar, inspiration & insikter från oss på digitala byrån Wonderfour som med ojämna mellanrum droppar rakt ner i din mailbox.

Söker du en digitalbyrå med design thinking? med agilt dna? med teknisk spets?

Då kan du sluta leta nu. Kontakta Lena Fischer, Head of New Business på digitalbyrån Wonderfour i Stockholm.

lena@wonderfour.se

+46 70 710 83 43

Kontakta mig!

Tack!

Vi kommer höra av oss till er så snart vi kan.
👍
hej!
Jag godkänner att ni sparar mina kontaktuppgifter.