fbpixel

5 anledningar att använda publiceringsverktyget Later

Publiceringsverktygen för sociala medier är många och samtliga har självklart olika för- och nackdelar. För en tid sedan lanserades även Facebooks egna verktyg Creator Studio i ett försök att erövra marknaden. Social media-managers jublade vid nyheten men än så länge har verktyget inte slagit ut resterande. Därför tar vi en genomgång av varför vi fortfarande använder oss av verktyget Later.

Vilka är fördelarna?

  1. Schemalagd publicering, obviously
    Trött på att komma ihåg att publicera vid rätt tillfälle? Genom auto-publicering kan du fokusera på att producera bra content i stället för att lägga tid och energi på själva publiceringen. Använder du gärna radbryt kan du andas ut, de hänger med.
  2. Gratis räcker långt
    Är du småföretagare eller arbetar med mindre konton kommer du långt med gratisversionen vilket självklart inte är fel. Planera i förväg genom en contentkalender och samla allt bildmaterial i verktyget utan att spendera en enda krona.
  3. Komponera Instagram-flödet precis som du vill ha det
    Ett visuellt verktyg ger en förhandsvisning av flödet med planerad ordning för publicering. Genom verktyget är det smidigt att möblera om planerade inlägg för att skapa det bästa av intryck, vilket vi tycker väger tungt.
  4. Samlad statistik
    Eftersom det sedan länge inte räcker eller är lika relevant att räkna likes vill du självklart ha så mycket statistik som möjligt samlad på ett och samma ställe. Arbetar du kontinuerligt med Later för flera kanaler har du förmodligen valt en betalversion som då ger dig överblick över statistik för samtliga sociala medier du kommunicerar i.
  5. Driver du e-handel och använder Instagram shopping?
    Det är dessvärre inte möjligt att auto-publicera med dessa taggar. Men lösningen på det är mobil-notifikationer vid planerat publiceringstillfälle. Du behöver alltså bara ha telefonen tillgänglig. Bildmaterial och captions skickas direkt och det du behöver göra är att manuellt tagga produkterna för att sedan trycka på publicera. Smidigt!

Är du övertygad eller låter det fortfarande som för mycket hassle?
Låt i så fall oss göra jobbet åt dig. Vi lovar att det kommer bli
wonderfour!

Om du emellanåt vill ha vår - digitalbyrån Wonderfour - syn på nyheter i gränslandet tech & media, ja då ska du omedelbart prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev :-)
Tummen upp

Söker du en digitalbyrå
med teknisk spets?

Då kan du sluta leta nu.

Kontakta vår vd & projektledare Lena på

lena@wonderfour.se +46 70 710 83 43

Välj rätt digitalbyrå
Tusen tack för en lansering som rullade på finfint och inte minst för en snygg proffsig sida som vi redan fått mycket beröm för!
- Sussi Tornberg, Stf utgivare, vd tidningen Ridsport
Hej! Har du frågor? Vill du att jag kontaktar dig?
Lena Fischer, vd
X
Tack!
Jag hör av mig så snart jag kan.
Hoppsan, det där funkade inte. Men du kan höra av dig till mig på lena@wonderfour.se istället.
Wonderfour
- en smartare digitalbyrå & webbyrå i Stockholm
Rörstrandsgatan 46
113 40 Stockholm
org nr 556580-6386
Wonderfour W4 AB
Credit rating AAA

Vi är helt klimatkompenserade via GoClimateNeutral

På digitalbyrån Wonderfour skapar vi smarta digitala lösningar för smarta företag, organisationer och varumärken. Det har vi gjort sedan 2010.

Vi hjälper er med analys & strategi, med koncept, design, UI och UX. Vi löser det tekniska - kod & programmering - och utvecklar helst i Php och WordPress. Vi kan producera ert innehåll - text och rörligt - och vi kan ta hand om er närvaro i sociala medier. Visst låter det bra? Tillsammans gör vi ert nästa digitala projekt helt wonderfour!

have a wonderfour day!