I ett digitalt landskap som ständigt förändras och som hela tiden ställer nya och större krav är en tydlig strategi otroligt viktig. Var ska vi finnas, synas och verka? Varför? Och på vilket sätt?
Vad ska vi uppnå? Hur kan det uppnås? Hur kan resultatet mätas? Och hur kan datan som mäts omsättas i insikter i ert dagliga arbete? Vem ska administrera, uppdatera och sköta er digitala satsning? Vem ska skapa nödvändigt innehåll – finns kompetensen inhouse eller behöver ni hjälp med content? På vilka plattformar ska ni verka och vad kräver det av er organisation att finnas på TikTok, LinkedIn, Facebook, Snapchat, Instagram, Pinterest, YouTube … Det här är några av de frågor som en tydlig digital strategi ger er svaret på.
Hos oss på digitalbyrån Wonderfour finns den digitala strategin som en viktig beståndsdel i allt vi gör. För att fullt ut förstå er och er affär vill vi ha er delaktiga i projektet. I gemensamma workshops konkretiserar vi era behov, era utmaningar, era möjligheter och mål.
Tillsammans kan vi stärka er affär och nå era digitala mål.✌️
Teknisk Strategi
I en teknisk strategi faställer vi tekniska lösningar, plattformar och verktyg som ska användas för att utveckla, drifta och underhålla webbplatsen. Den säkerställer att arkitekturen är skalbar, säker och presterar bra, samt att teknologierna stödjer projektets mål och framtida behov.
Innehållsstrategi
Planera, skapa och distribuera relevant och värdefullt innehåll som engagerar målgruppen och stödjer företagets mål. Den säkerställer att innehållet är anpassat till kundernas behov och publiceras på rätt kanaler vid rätt tidpunkt för att driva trafik, öka engagemang och konverteringar.
Marknadsföringsstrategi
Hur vi når våra mål genom att identifiera målgrupper och fastställa hur produkter eller tjänster ska marknadsföras. Strategin omfattar val av kanaler, budskap, målgruppsanalys och aktiviteter för att bygga varumärke, driva försäljning och öka kundlojalitet.
Omni-kanalstrategi
Vi hjälper er att samordna alla marknadsförings- och försäljningskanaler, både digitala och fysiska, för att ge era kunder en sömlös och konsekvent upplevelse. Oavsett om kunden interagerar med varumärket online, i butik, via mobil eller sociala medier, ska upplevelsen vara sammanhängande och personaliserad. Målet är att skapa en enhetlig kundresa som bygger lojalitet och ökar försäljningen över alla kanaler.
Vill du veta mer om hur Wonderfour digitalbyrå Stockholm kan hjälpa dig? Kontakta Lena Fischer, Head of New Business, på lena@wonderfour.se eller 070-710 83 43.
WonderFour x Digital Strategi —
Förstudie & Analys
Road Map
User Stories & Personas
KPI:er
Data, Mätning & Optimering